1. den, Vídeňská etapa, 138 km, převýšení 1570 m, jelo 8 mužů

Vyjíždíme od tradiční základny Penzionu Pod kapličkou (http://penzionpodkaplickou.cz/) ze Skryjí směr Horní/Dolní Loučky po rozjebané silnici. Z Dolních Louček první stoupání na zahřátí směr Žďárec, sjezdík s parádní táhlou levotočivou zatáčkou směr Heřmanov a pak už se to houpe přes Křižanov do obce, o které svět tvrdí, že je městem valčíků. No, nevím. Vídní prosvištíme k vodní nádrži Mostiště, přes zákaz vjezdu a po hrázi vystoupáme do Olší nad Oslavou. Opět jak na houpačce přes dálnici D1, Měřín, Bochovice, v Beneticích točíme zpět. Mezi rybníky v Náramči projedeme na Budišov, v Kamenné, u přítelkyně mého nejstaršího syna Romče doplníme bidony a po parádním asfaltu se sneseme do údolí bájné (pro čundráky) Oslavy. Projedeme pod dálnicí a (hurá) cukrárna na náměstí Velké Bíteše. Naštěstí je mega fronta na zmrzlinu, i přesto je obsluha po-ma-lá (dlouhý zastávky na švihu nejsou pro mě). Ale zákusky byly fajn. Z Bíteše odjíždíme po nádherným asfaltu směr Kuřimská Nová Ves a dlouhým sjezdem vpadneme do Dolních Louček. Ještě hnus do Skryjí a vytoužené (luxusní) těstoviny na sladko. Zatímco zbytek bandy dává relax, já si dávám „sladkých“ 21% na Jilmoví.

2. den, Vírská etapa, 111 km, 1690 m, jelo 9 mužů, 1 žena, 2 muži k závěru

Výjezd ze základny v 10 hod. směr Horní Loučky, u Předklášteří odbočka na Štěpánovice směr Doubravník. Doufal jsem v menší provoz, ale podcenil jsem vystresovaný, na svátky nadržený, bezohledný, agresivní takylidi. Vrcholem byl výstup (čtenář promine) vyžranýho pablba, který v kopci na Doubravník před balíkem prudce zastavil (auto jedoucí za ním se tak tak vyhnulo – škoda), vyskočil a začal na nás řvát, že můžeme jezdit max. dva vedle sebe (jeli dva vedle sebe, i když to zákon nepovoluje). Evidentně dotyčný čerpá svoje vědomosti z Blesku a agresivitu kumuluje v zaměstnání. Za občasného troubení pánů silnic projedeme Nedvědicemi směr Věžná. Rozmlácený asfalt vystřídá parádní „polňačka“ z Věžné na Josefov, Janovice a vyústění v Býšovci (tomuto úseku říkám Ardenské klasiky). Přes Bystřici nad Pernštejnem to pošleme opět po luxus povrchu do obce Vír. Hříchem je nevyjet kilometrové stoupání na hráz (pllllno lidí, ale co už) a odtud stojkou na Chlum-Korouhvice, dál na Věštín, Věštínek, Bolešín, Lhota u Olešnice a Křtěnov (Ronde hadra). A zpět do údolí Svratky! Do Hodonína! Odpočinkově letíme do Štěpánova nad Svratkou a v Ujčově začne dnešní třešnička na dortu, o které melu už od rána – stoupání na Lískovec. Není dlouhý, cca 3 km, ale pestré, různorodě stoupavé, pěkný asfalt a parádní okolí. Bohužel ve vesnici část skupiny zakufruje (částečně jsem vinen) a dává krosovou vložku. Po 15 min. se najdeme a sjezd přes bájnou Kovářovou do Nedvědic je snad odškodněním. A cukrárnu Milena snad není nutno představovat. V poklidném tempu vyšplháme nad město (parádní rozhled do okolí hradu Pernštejn), projedeme stejně poklidným Sejřkem a pozvolna, střemhlav se spustíme do Louček na mňamózního lososa.

3. den, Vranovská etapa, 110 km, 1500 m, jelo 8 mužů, 1 žena

Naposled si naklepeme zadky ze Skryjí do Louček. Počasí (po všechny dny soustředění letní) ale dává zapomenout na torturu. Ve Štěpánovicích zahneme na nově vyasfaltovanou zkratku směr Lomnička, ve Šerkovicích se napojíme na parádní cyklostezku, táhnoucí se údolím až do Lomnice. Projíždíme malebným údolím až do Brumova, kde si dojem pokazíme lehkým kufrováním a nelehkou stojku správným směrem. Přes Černovice (to Brno je rozlezlý) vystoupáme do Rozseče nad Kunštátem a necháme se unést famózním sjezdem skrze Makov, bohužel do Kunštátu, což nebylo v plánu. Ten sjezd ale za to stál! Dáváme tedy cukrárnu o něco dříve (zase fronta, zase nohy tuhnou). Posezení na sluníčku je fajn. Banda vyráží po menším chaosu na křižovatce na Rudku a hurá do Vranové (Vranov, Vranová, Vranové – co je správně?). A co je správně: Křetinská nebo Letovická vodní nádrž? Asi je to fuk, hlavně že letíme 6 km pořád dolů. Letovice jen lízneme a šupito na 6 km stoupání opět do Kunštátu. Tady zase kufrovačka (omluva), která vyústí zajímavou objížďkou zámku Kunštát. A pěkně na vlnky………přes Drnovice, Lysice, stěnu před Žernovníkem, na Rohozec (tam není pivovar) a dole kopcom na Hajánky, přes Železné do Tišnova. Neodpustím si (někým) z rána vymodlené pavé, které jsou ve městě spíše jako muldy na sjezdovce. Potom už klasika přes Dolní, Horní Loučky do Skryjí, kde nás čeká na talíři kuřátko, chrup, chrup.

P.S. článek jsem pojal spíše jako popis trasy, než přiblížením atmosféry, pocitů, názorů. Každopádně jsme tři dny odjezdili bez nehod a zásadních technických problémů. Počasí vyšlo náramně, jídlo opět bez chyby, ubytko snad taky. Tak uvidíme co za rok……….. Děkuji všem!