1.den, 39 km, převýšení 678 m

I přes slejvák v okolí Brna na místo srazu dorazilo šest lidí. Na tišnovsku ani kapka, tak vyrážíme od štěpánovického nádraží po modré do Zahrady, odbočka žlutá směr rozhledna Babylon. Slušná zahřívačka a pro neznalé nasíračka. Až se totiž vydrápe do výšky 506 m.n.m, bude nemile překvapen stavem rozhledny. Čtyři kamenné piloty, toť vše……… V případě příznivého počasí bude ale odměněn parádním rozhledem po kraji. Skrze louky se spustíme do Kalů na modrou, část značky se mění v nám známý technický singl (pozor na ohradníky, 1000 V je jako včelička). Před Huslemi pravá kolmo dolů směr Borač. Před silnicí první brodeček, za který sklízím „pochvalu“. Krátká chvilka údolím Svratky nás připravuje na nejbrutálnější kopeček dne, po zelené směr Doubravník. Pod vrcholem odměna v podobě rozhledů a focení. Z Doubravníka, s jeho nádherným gotickým kostelem, vyšplháme kratší stěnu na Bozinku (448 m.n.m, kaplička Máří Magdalény), do Maňové, po asfaltu do Perštejnského Jestřabí, mezi baráčky zahneme na luční, posečenou cestu (děkujeme) a obcí Litava se spustíme rychlým sjezdem do údolí říčky Bobrůvky. Před táborem dáme dva „malinké“ brodečky, ke všeobecné spokojenosti. Ze Skryjí po červené dlouhým údolím do Újezdu u Tišnova. Kdo to tady moc nezná, švihnul by to do Louček po silnici. Z levé strany říčky vede polní cesta, tzn. terén. V Dolních Loučkách dáváme za zvuku krovinořezu, lehké občerstvení v jakýmsi bufetu, kterej stojí za……nic. Kolem řeky Loučky oddechově, ale technicky, dosvištíme na kávičku v cukrárně Cherry, v Předklášteří. Na vymotání nohou už jen po cyklotrase kolem Svratky do místa startu. Počasí absolutní luxus!

2.den, 53 km, převýšení 1325 m

Na královskou etapu vyrážíme opět ze Štěpánovic (složení v podobě Copana a Jury Stejskala mě děsí, ale kluci se chovali slušně). Hned zkraje se pouštíme do 8 km stoupání směr Veselí, na naprosto úžasný vrchol, Veselský Chlum (578 m.n.m). Pokračujeme po žluté a padáme do „sedla“ Ochoz u Tišnova, abychom se bez vydechnutí vydrápali pod nejvyšší vrchol v okolí, 702 m vysoký Sýkoř. Bohužel jsem navigačně zaváhal (tep kolem 170) a na úplný vrchol, k vysílači, jsme nevyjeli. Výzva do příště. Šotolina do Skorotic se k závěru mění na sjezdařskou lahůdku. Jirka nás upozorňuje na polom v okolí červené značky, kterou se chci šplhat. Na jeho radu dáváme objížďku, a šplháme se ješte víc. Pracovní název úseku – back country. Zpět na červenou, kolem 628 m vysoké Hrádky se spouštíme do údolí Chlébského potoka. Jsme tady prvně a nevycházíme z údivu. Nádhera!!! Parádní cesta kolem potůčku, okořeněná technickými pasážemi. Kousek po asfaltu, za rybářským areálem u Nedvědic najíždíme na další parádu kolem Svratky směr město. Můj plán jet po modré skrze bájné stoupání na Kovářovou bohužel dostává povážlivé trhliny v podobě devastujícího polomu a jsme nuceni přeskákat na silnici (další následné polomy mě donutí výrazně zkrátit etapu). Z Kovářové zahýbáme vlevo na lesní cestu a začíná kufrování dne. Po marném hledání cesty, sjíždíme cca 40% stěnu po jehličí. Cesta, kterou jsme hledali, končí u 300 m sjezdovky. Ano, jedeme správně. Vydrápeme se na vršek sjezdovky (neslezl jsem!) a po asfaltu hurá do Smrčku. Rychle z asfaltu na žlutou a tradá z kopce přímo na nádvoří hradu Pernštejn. Cestou míjíme další polomy a holé kopce v okolí monumentálního hradu. V Nedvědici dáváme rychlou baštu a pokračujeme na zelenou naučnou stezku, kolem jednokolejné železnice, směr vesnička Bor. To, čím jsme se následně plahočili, se mi nechce ani popisovat. Tolik nadávek by se na jednu stránku nevešlo. Polom. Z Boru dáváme asfalt až do Olší a za obcí konečně terénem kolem Litavy hupy dupy po hlavě do údolí Bobrůvky, přímo do penzionu Pod kapličkou. Tady na nás čeká pár kousků vod čepu. Loučíme se, kluci pokračují údolím směr Tišnov a já si střihnu klasiku po modré k domovu. Počasí luxus!

3.den, 49 km, převýšení 796 m

Mizerný počasí po ránu málem pohřbilo poslední den bikingu. Ale……..nakonec jedu a doprovod mi dělá Cop (nebo obráceně?). Vyrážíme z Předklášteří kolem domova důchodců po pěšině kopírující silnici na Tišnov. Na ulici Za mlýnem se napojíme na zelenou a „nádherným“ stoupáním, asi 5 km, se dostáváme k vrcholu kopce Pasník (543 m.n.m), nedaleko Úsuší. Napojíme se na nudnou, 15 metrů širokou šotolinu, z které se volným pádem pouštíme po kamenité cestě, která nás vyplivne na rozcestí Chytálky bus. Biky nasměrujeme po silnici směr Tišnov. Chci pokračovat kolem dolnoloučského nádraží po žluté. Cop zná zkratku. Mám z ní obavy. Zkratky riderů jeho ražení, jsou pro mnoho lidí přípravou na pohřeb. Šotolinovou stěnou se napojíme na cestičku zařízlou v prudkém svahu, vyúsťujícím přímo na hraně loučského viaduktu. Úchvatný! I když bolavý. Žlutá, potom zelená, libovej sjezd do Falcovy kolem Chytálek. Za rozcestím Chytálky bus. se napojíme na žlutou směr Prosatín. Cesta se z mírně stoupavého asfaltu mění na nádherný singl. Další objev víkendu! Z Katova odpočinkově do Níhova a za tunýlkem s kamenitou cestou, začíná nejkrásnější úsek dne. Kdo nezná cestu údolím Haldy, jako by nebyl. Cop zná velmi dobře, já chodecky taky. Na kole ji dávám prvně. Je to opravdu paráda. Údolím na vás dýchne doba druhé světové války a starých čundráků. V Kutinách se před restaurací Ranč u Bizona (kritizujíce bídnou úroveň vyhlášené hospy) napojíme na zelenou a pokračuje až k Velkému viaduktu Kutiny (jak symbolické pro dnešek). Zde se loučíme a já pokračuji přes Říkonín, kolem železniční trati, vlevo se spustím do Újezdu u Tišnova, klasika červená údolím do Skryjí, jedno dvě vod čepu Pod kapličkou a hurá modrá domů. Počasí nezklamalo!